سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
تقویت حافظه و تمرکز حواس
 
 
سخنی از سخنان حکمت که مرد مؤمن می شنودـ و به آن عمل کند یا آن را بیاموزد ـ بهتر از عبادت یک سال است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله] 
»» راههایی ساده برای اینکه مغزمان را تقویت کنیم آیا تا به حال شده ک

راههایی ساده برای اینکه مغزمان را تقویت کنیم
آیا تا به حال شده که در یک فروشگاه به کسی خیره شوید و در حالی که تلاش می‌کنید نام او را به خاطر بیاورید، موفق نشوید؟ قطعا برای همه ما گاهی این اتفاق افتاده است. مغز ما قوی‌ترین رایانه در سیاره زمین محسوب می‌شود اما این رایانه قدرتمند نیز گاهی به خطا می‌رود. ما انسان‌ها بیش‌تر وقت خود را صرف انباشتن چیزهای مختلف و بی‌فایده به داخل مغزمان میکنیم. مهم نیست مغز ما چقدر قدرتمند است، آن‌چه اهمیت دارد این است که بدانیم این عضو نیاز به جبران و احیای خود دارد تا بتواند قالب و توانایی خویش را حفظ کند. پژوهشگران روش‌های مختلفی را برای سوپرشارژ کردن و افزایش کارآیی مغز ارائه کرده‌اند که در این مقاله ساده‌ترین آن‌ها ارائه شده تا هر فردی بتواند به محض احساس نیاز، به آن‌ها دسترسی داشته باشد و آن‌ها را به‌کار بسته و از مزایای آن بهره‌مند شود:
- بادام بخورید
بادام حافظه را تقویت می‌کند و اگر در ترکیب با شیر قبل از رفتن به رختخواب و یا پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصرف شود تأثیر بهتری دارد.
-آب سیب بنوشید
پژوهشگران دانشگاه ماساچوست لوول نشان داده‌اند؛ آب سیب تولید نوعی انتقال دهنده عصبی حیاتی موسوم به استیلکولین را در مغز افزایش داده و از این طریق قدرت حافظه را نیز تشدید می‌کند.
- خوب بخوابید
تحقیقات نشان می‌دهد که حافظه بلند مدت در طول خواب با پخش مجدد تصاویر تجربه شده در روز تقویت می‌شود.
- از تفریحات ساده لذت ببرید
استرس قدرت مغزی ما را تحلیل میبرد. ذهنی که در استرس گرفتار شده بیش‌تر منابع حافظه را مصرف میکند و به این ترتیب ذهنی ضعیف باقی میگذارد. سعی کنید برای خود عادت‌های ساده تفریحی در طول روز تعیین کنید تا بتوانید به کمک آن‌ها استرس را از ذهن خود پاک نمایید. برخی از این تفریحات ساده و مفید برای ذهن و بدن و روان عبارتند از: بازی با کودکان، قدردانی از دیگران، پیاده روی، دوچرخه سواری و یا شنا به طور روزانه، کار کردن با یک وبلاگ و بالاخره شرکت در کلاس‌های سلامت به طور روزانه.
- ذهن خود را ورزش دهید
همان‌طور که ورزش جسمی برای بهره‌مندی از یک بدن قوی و سالم ضروری است ورزش ذهنی نیز به همین اندازه حائز اهمیت است تا بتوانید ذهنی فعال داشته باشد. آیا تا به حال توجه کرده‌اید که چرا کودکان قدرت مغزی قوی‌تری نسبت به افراد بالغ دارند؟ چون کودکان ذهنی بازیگوش دارند و یک چنین ذهنی توان حافظه را بالا می‌برد. برای رسیدن به چنین توانایی می‌توانید پازل یا جدول حل کنید، در کارهای گروهی داوطلب شوید، با دیگران تعامل کنید، به یک سرگرمیمانند مطالعه، نقاشی یا حتی تماشای پرندگان مشغول شوید، یک مهارت جدید یا یک زبان جدید بیاموزید.
- مصرف مواد قندی را کاهش دهید
قند غذا نیست بلکه شکلی از کربوهیدرات است که یک انرژی واهی تولید می‌کند. مصرف زیاد مواد قندی باعث بروز علائم عصبی و رنجآور، ضعف حافظه و سایر اختلالات عصبی میشود. غذاها را بدون افزودن شکر، مصرف و از مصرف نوشیدنی‌های شیرین یا مقدار زیادی شکر یا قند با کافئین پرهیز کنید.
- از گندم سبوسدار استفاده کنید
گندم سبوس‌دار حاوی لسیتین است. این ماده مشکل سخت شدن سرخرگ‌ها را آسان می‌کند و از این طریق موجب بهبود عملکرد مغز میشود.
- شب‌ها غذای سبک بخورید
خوردن غذای زیاد و سنگین در شب باعث بروز استرس طولانی مدت و احساسی هنگام خواب می‌شود. توصیه می‌شود غذای سنگین را در روز مصرف کنید که بدن تحرک بیش‌تری دارد. شب‌ها با خوردن غذای سبک و میوه یا سبزی می‌توانید خواب بهتری داشته باشید. خواب خوب شب به معنی تقویت قوای مغز است.
- قدرت تخیل خود را تقویت کنید
یونانی‌ها اصل خیال پردازی را برای به خاطر سپردن همه چیز یاد می‌گیرند. این تکنیک احتیاج دارد که فرد یک تخیل واقعی و رنگی را ایجاد کند که بتوان آن را به یک موضوع یا شی خاص ارتباط داد. اگر شما تمام حواس خود شامل لامسه، بویایی، چشایی، شنوایی و بینایی را درگیر خیال پردازی کنید می‌توانید جزئیات بیش‌تری از یک موضوع را به خاطر بیاورید. این کار به تقویت حافظه شما کمک می‌کند.
- خشم خود را کنترل کنید
غذاهای تهیه شده از آرد سفید، مصرف زیاد نشاسته یا نان سفید می‌تواند منجر به بروز حساسیت‌های عصبی شود. در نتیجه مصرف این قبیل مواد غذایی پرخاشگری و برخی از رفتارهای افسردگی را موجب میشود. در عوض سبزی تازه بخورید. آب زیاد بنوشید و یوگا یا مدیتیشن انجام دهید تا احساسات سمی مانند خشم و استرس از شما دور شود.
- ویتامین ب کمپلکس مصرف کنید
این ویتامین حافظه را تقویت می‌کند. از غذا و سبزیجات غنی از این ویتامین مصرف کنید. لازم به ذکر است که مواد غذایی نشاسته‌ای و نان سفید تأثیر مطلوب این ویتامین برای حفظ سلامت حافظه را خنثی می‌کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( دوشنبه 91/1/21 :: ساعت 7:22 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

روش های موثر در بازسازی حافظه آیا اخیرا فراموش می کنید دسته کلید
تن آرامی ( ریلاکسیشن) همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به ا
چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟ مقدمه: یکی از مهمترین مهارتها
مغز خود را تقویت کنیم همه ما در زندگی روزمره با انبوهی از اعداد
20 گام روش‏مند در حافظه نیرومند 1 من حافظه ضعیفى دارم و کارى هم
فیزیولوژی یادگیری و حافظه مقدمه در تبیین یادگیری از دیدگاه فیزیو
[عناوین آرشیوشده]


20 گام روش‏مند برای حافظه ای نیرومند 1) من حافظه ضعیفی دارم و کا . 20 گام روش‏مند در حافظه نیرومند 1 من حافظه ضعیفى دارم و کارى هم . 4 روش برای افزایش بهره هوشی (iq) 4 روش برای افزایش بهره هوشی (iq . آنتی اکسیدان، شما را باهوش تر می‌کند مصرف زیاد ویتامین، مواد معد . آیا حافظه شما طبیعی است ؟ آیا حافظه شما طبیعی است ؟ قبل از آنکه . برای فرار از گیجی وبی حواسی آیا تا به حال اتفاق افتاده است نام ک . برخی توصیه های اساسی تمرکز مکانی را به مطالعه اختصاص دهید فقط ب . تقویت حافظه « پنچرگیری سلول های خاکستری» قسمت اول چکار کنیم که . تقویت حافظه « دوپینگ مغز در سه سوت» قسمت دوم تکنیک هایی که حاف . تقویت حافظه و تمرکز حواس الف - برخی راه های تقویت حافظه 1. تمری . تقویت حافظه قسمت اول « پنچرگیری سلول های خاکستری» چکار کنیم ک . تقویت حافظه قسمت دوم « دوپینگ مغز در سه سوت» تکنیک هایی که حا . تمرین تمرکز حواس پرورش تمرکز یک مهارت است. پرتاب توپ بسکتبال به . تن آرامی ( ریلاکسیشن) همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به ا . جی 5 چیست؟ مطمئناً تا به حال حتی برای یک بار هم که شده مطلبی را . چطور به تقویت حافظه کمک کنیم؟ انسان‌ها به‌خصوص دانش‌آموزان در ای . چطور حافظه کوتاه‌مدت را افزایش دهیم؟ گروهی از والدین معتقدند فرز . چقدر ذهن شما منحرف میشود ؟ سوالات بسیاری در طول روز پیش روی ما ق . چگونه دچار اختلال حافظه نشویم حافظه را می‌توان چنین تعریف کرد: ت . چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟ مقدمه: یکی از مهمترین مهارتها . حافظه برتر با چند پند مفید تحقیقات حاکی از آن است که عوامل زیادی . حافظه خوب؛ زندگی خوب حتما تاکنون بارها درخصوص تقویت حافظه شنیده . حافظه در روایات اسلامی در روایات معصومین اشاراتی به علل و موجبا . حافظه و تغذیه از دیدگاه طب سنتی ایران حافظه و تغذیه از دیدگاه طب . حفاظت از حافظه حافظه نتیجه فعالیتی پیچیده در مغز است که به ما اج . حفظ واژه ها و تقویت حافظه حافظه ما انبار و مخزن وسیعی برای اطلاع . حواس‌های پرت را تمرکز دهیم انسان، به سبب ویژگی‌های بی‌نظیرش در م . خواب یادگیری جوجه ها را افزایش می دهد مطالعات جدید نشان می دهد ک . داروهایی که برای افزایش حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرند دستکاری . راه حلی برای افزایش حافظه کوتاه مدت هر چند که گنجایش حافظه کوتاه . راههای تقویت حافظه این روزها قصد ما از یادگیری مطالب آنست که در . راههایی ساده برای اینکه مغزمان را تقویت کنیم آیا تا به حال شده ک . روش های تقویت تمرکز حواس در هنگام مطالعه مقدمه انسان ، به سبب و . روش های موثر در بازسازی حافظه آیا اخیرا فراموش می کنید دسته کلید . روش هایی برای افزایش توانایی و قدرت مغز در این مقاله راه‌های ساد . سیرهایی برای تقویت و بهبود حافظه تقویت و بهبود حافظه همان یادگیر . عواقب زندگی بدون تحرک کلسترول ماده ای چسبناک شبیه موم است که به . عوامل مؤثر بر هوش آیا هوش تنها بوسیله ژنتیک تعیین می‌شود؟ با مطا . فیزیولوژی یادگیری و حافظه مقدمه در تبیین یادگیری از دیدگاه فیزیو . مدیریت حافظه در مغز ما در مراحل مختلف حافظه، ساختار‌های متعددی د . مغز خود را تقویت کنیم همه ما در زندگی روزمره با انبوهی از اعداد . مهارت‌های افزایش یادگیری در فصل امتحان امتحان را همه ما به خوبی .
 

>> بازدید امروز: 2
>> بازدید دیروز: 3
>> مجموع بازدیدها: 102737
» درباره من «

تقویت حافظه و تمرکز حواس

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

تاپ و شلوارک طرح پلنگی [1]
[آرشیو(1)]

» آرشیو مطالب «
فروردین 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
عاشق آسمونی
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
مهندس محی الدین اله دادی
بلوچستان
کارواش خانگی همه کاره جت مینی
هسته گیر آلبالو
اسپایکا
پزشکی عمومی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
شباهنگ
خنده بازار
مــــــ هـــــ ر بـــا ن
یاد نیما
شبستان
برادران شهید هاشمی
غزلیات محسن نصیری(هامون)
رویابین
کیمیا
پرسپولیس
*دیدبان رایانه ای*
فرهنگی - مذهبی
فهادانــ
غمگینم و غم را دوست دارم
جوجو
گمنام
کلاغ پر
امین علی پناهی
فصل سرد
زازران
سوالات کنکور دکتری
عدالت جویان نسل بیدار
راه و چاه
جوراب شلواری penti طرح city
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
شمع سازی و چشم های متحرک زیبا و فانتزی
نمونه سوالات دروس پیش دانشگاهی و متوسطه کلیه رشته ها
چالش
جزتو

» صفحات اختصاصی «

» طراح قالب «