سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
تقویت حافظه و تمرکز حواس
 
 
[ و فرمود : ] اگر دو پایم را در این لغزشگاه استوار ماند چیزهایى را دگرگون کنم . [نهج البلاغه] 
»» آنتی اکسیدان، شما را باهوش تر میکند مصرف زیاد ویتامین، مواد معدن

آنتی اکسیدان، شما را باهوش تر می‌کند
مصرف زیاد ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها حافظه را از پیری حفظ می‌کند.
رابطه‌ی بین مصرف آنتی اکسیدان‌ها و افزایش حافظه به اثبات رسیده است.
نتیجه‌ی پژوهشی که اخیراً در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسید نشان می‌دهد افرادی که سال‌ها مکمل ویتامین‌ها و مواد معدنی مصرف کرده‌اند نسبت به افرادی که از این مکمل‌ها محروم بوده‌اند حافظه‌ی بهتری دارند.
محققان دانشگاه پاریس 13 به مدت 8 سال (از سال‌های 1994 تا 2002) روی 4446 داوطلب بین 45 تا 60 ساله مطالعاتی انجام دادند.
در این پژوهش شرکت کننده‌ها به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول متشکل از افرادی بودند که روزانه مکمل ویتامین ث (120 گرم)، بتاکاروتن (6 میلی گرم)، ویتامین ای (30 میلی گرم) و روی ( 20 میلی گرم) دریافت کردند. اما گروه دوم به جای مکمل، پلاسبو یا همان دارونما دریافت کردند.
شش سال بعد از پایان مطالعات، تست‌های متعددی از همه‌ی شرکت کننده‌ها گرفته شد. محققان می‌خواستند تأثیر طولانی مدت مکمل ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان را روی قدرت درک افراد بررسی کنند.
افرادی که سال‌ها مکمل ویتامین‌ها و مواد معدنی مصرف کرده‌اند نسبت به افرادی که از این مکمل‌ها محروم بوده‌اند حافظه‌ی بهتری دارند
بعد از بررسی‌های گوناگون محققان مشاهده کردند افرادی که مکمل مصرف کرده بودند نتایج بهتری در پاسخ به تست‌ها کسب کردند.
البته این تحقیق به معنای مصرف آزادانه ی مکمل های مختلف بدون نظر پزشک نیست.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( یکشنبه 91/1/20 :: ساعت 10:9 عصر )

»» تقویت حافظه و تمرکز حواس الف - برخی راه های تقویت حافظه 1. تمری

تقویت حافظه و تمرکز حواس

الف - برخی راه های تقویت حافظه
1. تمرین پراکنده با مطالعه با فاصله: در این روش، یاد گیرنده به جای اینکه سعی کند تا یکباره و در یک نوبت مطالب را حفظ کند، وقت خود را تقسیم می کند و چندین بار آن را مرور می نماید، اگر یاد گیرنده سعی کند تا در یک نوبت همه مطالب را حفظ کند و تمام دقت خود را در همان یک نوبت صرف یادگیری آن مطلب نماید، این امر باعث خستگی و از بین رفتن انگیزه در او می شود. علاوه بر این، معمولاً پس از پایان یافتن تمرین، فراموشی صورت می گیرد. اگر یاد گیرنده چندین نوبت، صرف مطالعه مطلب کند، آنچه در نوبت قبل فراموش شده است در نوبت بعد به سرعت آموخته می شود.[1]
2. روش تداعی معانی: حافظه با یادآوری و بازیابی تقویت می شود. صورت ها و مضمونهایی که شخص به خاطر می آورد نقطه شروعی برای تداعی است. کلمه‌ «تداعی» که یک اصطلاح روان شناسی است به طور معمول با واژه «معانی» به کار می رود. «تداعی» به معنای دعوت کردن است؛ یعنی در حافظه‌ شخص هر مطلبی مطالب دیگر را به خاطر می آورد. آنگاه هر یک از این مفاهیم ذهنی جدید، اشیاء و مفاهیم دیگری را به یاد می آورد و این امر مرتباً ادامه می یابد؛ ‌و به این ترتیب مخزن حافظه وسعت می یابد. «تداعی معانی» انواعی دارد که عباتند از: تداعی در اثر «شباهت» «همراهی» «تقابل» و «تضاد». شباهت ممکن است در لفظ یا در معنی باشد. مثلاً «باران» «آب» را تداعی می کند. در تضاد، دو شیء یا دو واژه با مفهومهای متضاد در پی هم خواهند آمد، مانند سفید و سیاه. اشیایی که همراه هم هستند و یا وقایعی که همزمان و یا در پی هم رخ می دهند نیز سبب تداعی می شوند. مانند: رعد و برق. در تداعی معانی وقتی واژه را می شنویم واژه دیگری را که با آن ارتباط دارد به یاد می آوریم. با این روش می توان بسیاری از مطالب را به یاد آورد. همچنین اگر مطالب جدید با مطالب گذشته ارتباط داده شوند، بهتر در حافظه باقی می مانند.


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( یکشنبه 91/1/20 :: ساعت 10:7 عصر )


»» چطور حافظه کوتاهمدت را افزایش دهیم؟ گروهی از والدین معتقدند فرزن

چطور حافظه کوتاه‌مدت را افزایش دهیم؟
گروهی از والدین معتقدند فرزندانشان بی‌توجه هستند یا نمی‌توانند مسائل را به خاطر بسپارند.

در زیر 9 راهکار برای تقویت حافظه آمده است که می‌تواند در‌ این زمینه به شما کمک کند.
1- بازی داستان‌گویی: انجام این بازی به‌خصوص در قالب گروه، بسیار جالب است. این بازی بدین نحو انجام می‌شود که باید 20 وسیله را روی میز بزرگی قرار دهید و هر کدام از افراد گروه 3 الی 4 مورد از وسایلی که روی میز چیده شده است را در قالب یک داستان بگنجاند؛ مثلا داستانی که درباره سیب، کلید، تلفن همراه می‌توان ساخت بدین صورت است:
در باغ، سیب‌های رسیده‌ای از درخت روی زمین ریخته بود. ما در باغ قفل بود و من کلید را اشتباه برداشته بودم. نابراین با تلفن همراه به یکی از دوستانم زنگ زدم تا او برای باز کردن در به کمک بیاید. بازی فوق باعث می‌شود که والدین بتوانند به دو هدف تقویت قدرت خلاقیت و تمرکز کودک و تقویت حافظه دست پیدا کنند.
2- ایجاد ارتباط‌های تصویری: یکی از راه‌هایی که برای تقویت حافظه تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد به یاد سپردن نام افراد با توجه به‌خصوصیات و ویژگی‌های آنهاست؛ مثلاً کسی اسمش رضاست، شما در او خصلتی مانند تلاش در جهت کسب که رضایت اطرافیان بیابید، بدین‌ترتیب بین نام رضا و رضایت ارتباط برقرار کرده‌اید و نام او را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.
3- استفاده از تصاویر: تصاویر، ابزار مناسبی برای به‌خاطر‌سپردن مطالب و اطلاعات مفید هستند؛ به‌عنوان مثال می‌توانید حتی از تصاویر یک فیلم برای به خاطر سپردن موضوع، اعداد، اطلاعات تاریخی و جغرافیایی و... استفاده کنید. یا برای به خاطر سپردن اعداد (5، 5،‌1) شما می‌توانید آن را در قالب یک تصویر دربیاورید مانند دستکش و یک چوب. با حک این تصویر در ذهنتان، اعداد (5، 5،‌1) را به یاد می‌آورید زیرا هر دستکش 5‌انگشت دارد و یک چوب هم نماد عدد یک است. لذا سعی کنید آنچه را که باید به خاطر بسپارید در قالب تصویرسازی در ذهنتان حک کنید. ولی ذخیره‌سازی‌ اطلاعات باید به‌گونه‌ای باشد که شما رجوع به اطلاعات را به راحتی انجام دهید و بتوانید از آنها استفاده کاربردی داشته باشید. با به‌کارگیری این روش و تکرار آن به مرور زمان، ذهن شما این آمادگی را پیدا می‌کند که فعالانه روش تصویری مناسب برای به ذهن سپاری مطالب را به‌کار گیرد.
4- به فرزندتان یادآوری کنید آنچه می‌آموزد را نکته برداری و یادداشت کند.
5- ساعت مطالعه او را افزایش دهید.
6- او را تشویق به حفظ کردن شعر یا متن‌های ادبی کنید.
7- اگر فرزندتان راست دست است از او بخواهید به‌عنوان تفریح و سرگرمی برخی کارهایش را با دست چپ انجام دهد.
8- به او خواندن کتاب‌های داستانی و پلیسی که ذهن را درگیر حل معما می‌کند، پیشنهاد دهید.
9- او را تشویق به یادگیری زبان یا فعالیت‌های هنری جدید کنید.

همشهری



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( یکشنبه 91/1/20 :: ساعت 10:4 عصر )

»» تقویت حافظه قسمت اول « پنچرگیری سلول های خاکستری» چکار کنیم ک

تقویت حافظه
قسمت اول
« پنچرگیری سلول های خاکستری»

چکار کنیم که حافظه مان برای شب های امتحان کم نیاورد؟
شروع شدن امتحانات دبیرستان ها و دانشگاه ها، تنور راهکارهایی برای تقویت حافظه را گرم می کند؛ تنوری که در آن از تکنیک های ذن و مدیتیشن تا تجویز شب به شب 20 عدد آلوچه خیس کرده پیدا می شود. حالا اگر شما هم هر چه از اول ترم یاد گرفته اید و همه اسم ها و آدرس ها و تمام اطلاعات دنیا همیشه نوک زبانتان است و هر کاری می کنید از دنیای ذهنتان بیرون نمی آید یا اگر امروز با کلی ذوق و شوق در مورد مطلبی حرف می زنید و آخر هفته سردرگمی گرفته اید که موضوع صحبتتان چی بود، این مقاله را بخوانید و در عرض سه سوت ( با توجه به قدرت تندخوانی تان) به یک کامپیوتر سیار تبدیل شوید!
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( یکشنبه 91/1/20 :: ساعت 10:2 عصر )


»» تقویت حافظه قسمت دوم « دوپینگ مغز در سه سوت» تکنیک هایی که حا

تقویت حافظه
قسمت دوم
« دوپینگ مغز در سه سوت»

تکنیک هایی که حافظه را تقویت می کنند
داستان اینکه بشر فهیمد می تواند حافظه را تقویت کند و بازی هایی را برای افزایش هوش راه بیندازد، از چیزی حدود 2500 سال پیش شروع شد. قضیه هم از این قرار بود که یک شاعر یونانی به نام سیمونیدز بعد از اینکه در یک تالار مجلل پر از مهمان شعر یک ساعته اش را خواند، رفت بیرون تا آبی به سر و صورتش بزند اما به محض بیرون رفتن سیمونیدز، سقف تالار فرو ریخت و همه مهمان ها مردند. شدت این حادثه هم طوری بود که حتی نمی شد هویتشان را تشخیص داد. اینجا بود که سیمونیدز مثل سوپرمن آمد و به خاطر توجه بیش از حدی که به مدعوین کرده بود، هویت بیشتر آنها را از روی جایی که اول نشسته و بعداً مرده بودند، تشخیص داد. خب، سیمونیدز نابغه که نبود، شاعر بود و به خاطر این، همه فهمیدند مثلاً تمرکز از آن تکنیک هایی است که می تواند یک شاعر را به یک شبه نابغه تبدیل کند. به این ترتیب بود که نخستین تئوری تداعی در به خاطر سپاری و اساس تمامی سیستم های منموتکنیک ( تدابیر یادیار، روش های کمک به حافظه) به وجود می آمد؛ سیستم هایی که در نظر اول خیلی ساده اند اما به کمک آنها می شود به جنگ فراموشی رفت.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( یکشنبه 91/1/20 :: ساعت 9:59 عصر )


<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

روش های موثر در بازسازی حافظه آیا اخیرا فراموش می کنید دسته کلید
تن آرامی ( ریلاکسیشن) همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به ا
چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟ مقدمه: یکی از مهمترین مهارتها
مغز خود را تقویت کنیم همه ما در زندگی روزمره با انبوهی از اعداد
20 گام روش‏مند در حافظه نیرومند 1 من حافظه ضعیفى دارم و کارى هم
فیزیولوژی یادگیری و حافظه مقدمه در تبیین یادگیری از دیدگاه فیزیو
[عناوین آرشیوشده]


20 گام روش‏مند برای حافظه ای نیرومند 1) من حافظه ضعیفی دارم و کا . 20 گام روش‏مند در حافظه نیرومند 1 من حافظه ضعیفى دارم و کارى هم . 4 روش برای افزایش بهره هوشی (iq) 4 روش برای افزایش بهره هوشی (iq . آنتی اکسیدان، شما را باهوش تر می‌کند مصرف زیاد ویتامین، مواد معد . آیا حافظه شما طبیعی است ؟ آیا حافظه شما طبیعی است ؟ قبل از آنکه . برای فرار از گیجی وبی حواسی آیا تا به حال اتفاق افتاده است نام ک . برخی توصیه های اساسی تمرکز مکانی را به مطالعه اختصاص دهید فقط ب . تقویت حافظه « پنچرگیری سلول های خاکستری» قسمت اول چکار کنیم که . تقویت حافظه « دوپینگ مغز در سه سوت» قسمت دوم تکنیک هایی که حاف . تقویت حافظه و تمرکز حواس الف - برخی راه های تقویت حافظه 1. تمری . تقویت حافظه قسمت اول « پنچرگیری سلول های خاکستری» چکار کنیم ک . تقویت حافظه قسمت دوم « دوپینگ مغز در سه سوت» تکنیک هایی که حا . تمرین تمرکز حواس پرورش تمرکز یک مهارت است. پرتاب توپ بسکتبال به . تن آرامی ( ریلاکسیشن) همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به ا . جی 5 چیست؟ مطمئناً تا به حال حتی برای یک بار هم که شده مطلبی را . چطور به تقویت حافظه کمک کنیم؟ انسان‌ها به‌خصوص دانش‌آموزان در ای . چطور حافظه کوتاه‌مدت را افزایش دهیم؟ گروهی از والدین معتقدند فرز . چقدر ذهن شما منحرف میشود ؟ سوالات بسیاری در طول روز پیش روی ما ق . چگونه دچار اختلال حافظه نشویم حافظه را می‌توان چنین تعریف کرد: ت . چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟ مقدمه: یکی از مهمترین مهارتها . حافظه برتر با چند پند مفید تحقیقات حاکی از آن است که عوامل زیادی . حافظه خوب؛ زندگی خوب حتما تاکنون بارها درخصوص تقویت حافظه شنیده . حافظه در روایات اسلامی در روایات معصومین اشاراتی به علل و موجبا . حافظه و تغذیه از دیدگاه طب سنتی ایران حافظه و تغذیه از دیدگاه طب . حفاظت از حافظه حافظه نتیجه فعالیتی پیچیده در مغز است که به ما اج . حفظ واژه ها و تقویت حافظه حافظه ما انبار و مخزن وسیعی برای اطلاع . حواس‌های پرت را تمرکز دهیم انسان، به سبب ویژگی‌های بی‌نظیرش در م . خواب یادگیری جوجه ها را افزایش می دهد مطالعات جدید نشان می دهد ک . داروهایی که برای افزایش حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرند دستکاری . راه حلی برای افزایش حافظه کوتاه مدت هر چند که گنجایش حافظه کوتاه . راههای تقویت حافظه این روزها قصد ما از یادگیری مطالب آنست که در . راههایی ساده برای اینکه مغزمان را تقویت کنیم آیا تا به حال شده ک . روش های تقویت تمرکز حواس در هنگام مطالعه مقدمه انسان ، به سبب و . روش های موثر در بازسازی حافظه آیا اخیرا فراموش می کنید دسته کلید . روش هایی برای افزایش توانایی و قدرت مغز در این مقاله راه‌های ساد . سیرهایی برای تقویت و بهبود حافظه تقویت و بهبود حافظه همان یادگیر . عواقب زندگی بدون تحرک کلسترول ماده ای چسبناک شبیه موم است که به . عوامل مؤثر بر هوش آیا هوش تنها بوسیله ژنتیک تعیین می‌شود؟ با مطا . فیزیولوژی یادگیری و حافظه مقدمه در تبیین یادگیری از دیدگاه فیزیو . مدیریت حافظه در مغز ما در مراحل مختلف حافظه، ساختار‌های متعددی د . مغز خود را تقویت کنیم همه ما در زندگی روزمره با انبوهی از اعداد . مهارت‌های افزایش یادگیری در فصل امتحان امتحان را همه ما به خوبی .
 

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 102742
» درباره من «

تقویت حافظه و تمرکز حواس

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

تاپ و شلوارک طرح پلنگی [1]
[آرشیو(1)]

» آرشیو مطالب «
فروردین 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
عاشق آسمونی
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
مهندس محی الدین اله دادی
بلوچستان
کارواش خانگی همه کاره جت مینی
هسته گیر آلبالو
اسپایکا
پزشکی عمومی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
شباهنگ
خنده بازار
مــــــ هـــــ ر بـــا ن
یاد نیما
شبستان
برادران شهید هاشمی
غزلیات محسن نصیری(هامون)
رویابین
کیمیا
پرسپولیس
*دیدبان رایانه ای*
فرهنگی - مذهبی
فهادانــ
غمگینم و غم را دوست دارم
جوجو
گمنام
کلاغ پر
امین علی پناهی
فصل سرد
زازران
سوالات کنکور دکتری
عدالت جویان نسل بیدار
راه و چاه
جوراب شلواری penti طرح city
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
شمع سازی و چشم های متحرک زیبا و فانتزی
نمونه سوالات دروس پیش دانشگاهی و متوسطه کلیه رشته ها
چالش
جزتو

» صفحات اختصاصی «

» طراح قالب «