سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
تقویت حافظه و تمرکز حواس
 
 
کسى از شما نگوید خدایا از فتنه به تو پناه مى‏برم چه هیچ کس نیست جز که در فتنه‏اى است ، لیکن آن که پناه خواهد از فتنه‏هاى گمراه کننده پناهد که خداى سبحان فرماید : « بدانید که مال و فرزندان شما فتنه است » ، و معنى آن این است که خدا آنان را به مالها و فرزندان مى‏آزماید تا ناخشنود از روزى وى ، و خشنود از آنرا آشکار نماید ، و هر چند خدا داناتر از آنهاست بدانها ، لیکن براى آنکه کارهایى که مستحق ثواب است از آنچه مستحق عقاب است پدید آید ، چه بعضى پسران را دوست دارند و دختران را ناپسند مى‏شمارند ، و بعضى افزایش مال را پسندند و از کاهش آن ناخرسندند . [ و این از تفسیرهاى شگفت است که از او شنیده شده . ] [نهج البلاغه] 
»» راههای تقویت حافظه این روزها قصد ما از یادگیری مطالب آنست که در

راههای تقویت حافظه
این روزها قصد ما از یادگیری مطالب آنست که در روز کنکور آنها را به یادآوریم پس هر آنچه یاد می گیریم باید در حافظه خود نگه داریم و در موقع لزوم به یادآوریم.
 
اطلاعاتی که به حافظه کوتاه مدت ما وارد می شود عمر چندانی ندارد و زود فراموش می شود، برای آنکه این اطلاعات با دوام باشد تا در موقع لزوم آنها را به یاد بیاوریم باید به حافظه بلند مدت منتقل شود.
چگونه حافظه خود را تقویت کنیم ؟
گاهی اوقات با این مشکل مواجه می شویم که یک مطلب خیلی ساده را اصلاً به یاد نمی آوریم یا به سختی به یاد می آوریم یا اینکه هنگام صحبت کردن راجع به موضوعی خاص ناگهان ادامه مطالب را فراموش می کنیم . برای از بین بردن این مشکل بهترین راه تقویت حافظه است می توان با استفاده از شیوه های تقویت حافظه به بهبود آن کمک کرد.1- به اطلاعات خود انسجام دهید. مطالبی را که قرار است به ذهن بسپارید ساماندهی و مرتب کنید.
2- روش قیفی : سعی کنید مفاهیم مورد نظر را از کلی به جزیی به ذهن بسپارید تا چهارچوب کلی مطلب را بدانید سپس به جزئیات و توضیحات آن بپردازید. در ضمن وقتی کلیات را بدانید ، یادآوری جزئیات آسانتر است.
3- تداعی معانی : میان آنچه می آموزید و شرایطی که در آن هستید ارتباط برقرار کنید و به معانی توجه کنیم در نتیجه فکر کردن به مورد اول مساله دوم را نیز به ذهن
می آورد که این مساله از دو راه امکان پذیر است .
الف ) ارتباط میان موضوعات و خود : به این ترتیب پردازش اطلاعات به طور عمیق انجام شده و چنانچه بتوانیم میان اطلاعاتی که از قبل در ذهن داشتیم و چیزی که حالا یاد می گیریم یک پل ارتباطی برقرار کنیم کارمان ساده تر می شود.
ب ) طبقه بندی موضوعات : مفاهیمی را که از نظر معانی به هم نزدیک هستند را در یک گروه قرار دهید. 4- برقراری ارتباط میان مفاهیم ، رنگها و موسیقی . به خاطر سپردن مطالب و مفاهیم ا ز آنچه برایتان روشن و واضح است به آنچه برایتان شناخته شده نیست راحت تر است گاهی یک موضوع یک رنگ یا موسیقی خاص را به یاد می آورد پس همراه کردن آن موضوع با این رنگ یا موسیقی به شما در به خاطر آوردن آن کمک بسیاری می کند.
5- یادگیری عمیق : اگر شما با یک بارخواندن عمیق مطلبی را بیاموزید بسیار بهتر در
ذهنتان می ماند تا این که چندین بار آن را بخوانید یا در کلاسهای مختلف شرکت کنید اما عمق مطلب را در بیابید و فقط آن را حفظ کنید. در یادگیری عمیق ، اطلاعات به حافظه بلند مدت شما سپرده می شوند اما در یادگیری سطحی اطلاعات به طور خودکار وارد حافظه کوتاه مدت شما شده و نتیجه مورد نظر را نخواهد داد پس سعی کنید مطالب را واقعاً درک کنید تا به خاطر آوردن آنها برایتان ساده تر باشد.
6- حافظه دیداری : برخی اوقات می توانید اطلاعات و مفاهیم مورد نظر را در ذهن خود به
اشکال گوناگون ارتباط دهید تا با به خاطر آوردن تصاویر اطلاعات نیز به ذهن شما بیایند.
روش دیگراینکه از فرضیه ها ، لغات و فرمولها استفاده نمایید. اگر آنها را به سادگی روی کاغذ بنویسید علاوه بر ذهن ، چشم نیز با آنها آشنا می شود و با تجسم صفحه مورد نظر طلاعات را نیز به خاطر می آورید حتی اگر تصویر خاصی در این صفحات وجود نداشته باشد.
7- یادگیری همراه با احساسات منفی ( اضطراب ، ترس و ... ) یادگیری را سرکوب و حافظه را ناتوان می کند.
8- به سلامت جسم خود اهمیت دهید زیرا بعضی از بیماریها قدرت حافظه را کم می کند.
9- با دیگران در مورد مطالب آموخته شده پرسش وپاسخ انجام دهید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( دوشنبه 91/1/21 :: ساعت 7:30 صبح )

»» چگونه دچار اختلال حافظه نشویم حافظه را میتوان چنین تعریف کرد: تو

چگونه دچار اختلال حافظه نشویم
حافظه را می‌توان چنین تعریف کرد: توانایی مغز در نگهداری اطلاعات دریافت شده از محیط ، درک آن و سپس یادآوری و بازخوانی این اطلاعات. دوباره‌سازی اطلاعات یکی از اصلی‌ترین مراحل فرآیند یادگیری و حافظه است. اختلال در درک و توجه موجب اختلال و نقص در یادگیری و حافظه می‌شود.
در مواردی اطلاعات در مغز پذیرش می‌شود، اما ماندگار نمی‌ماند که مربوط به ضبط اطلاعات در حافظه دور یا نزدیک است زیرا حافظه شامل 3 مرحله بسیار نزدیک، نزدیک یا کوتاه‌مدت، دور یا طولانی‌مدت است.حافظه بسیار نزدیک توانایی تکرار اعداد تا 7 رقم را بدون فعال‌سازی حافظه فعال دارد. این حافظه در اثر عدم تمرکز روی موضوع، مختل می‌گردد، مثلا اگر هنگام به خاطر سپردن شماره تلفن به موضوعات دیگر نیز فکر کنیم و به حافظه فعال نسپاریم، بسرعت فراموش می‌گردد. ضایعات موضعی قشر پیشانی نیز روی حافظه تاثیر منفی می‌گذارد.
حافظه کوتاه‌مدت یا اخیر شامل قدرت در تثبیت و یادآوری عنوان‌های خاص مثل کلمات و اتفاقاتی است که چند دقیقه یا چند ساعت از دریافت آن گذشته است. حافظه درازمدت به اطلاعات دریافت شده قدیمی اطلاق می‌گردد، مانند خاطرات دوران کودکی، نام اولین معلم و....
فراموشی محل زندگی و به یاد نیاوردن اسامی افراد، خانواده بیمار را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. اختلال در خلق و اضطراب نیز گاهی وجود دارد که این مشکلات در طول زمان و طی سال‌ها بدتر و تبدیل به تحریک‌پذیری، بی‌قراری، پرخاش، توهمات و حالات هذیانی می‌شود. با پیشرفت بیماری‌ اختلال در تکلم، مشکلات فردی و حتی اختلالات هوشیاری هم ایجاد می‌شود.
در مواردی که بیماری فراموشی ثانویه با بیماری‌های دژنراتیو چونMS ، آلزایمر، پارکینسون و یا بیماری‌های عروقی یا متابولیک تشدید می‌شود، درمان اختصاصی است و حتما باید تحت نظر پزشک متخصص از درمان‌های دارویی چون آگونیست (Agonist)‌‌های کولینرژیک مثل دانپزیل، آگونیست‌های کاتل آمین‌ها مثل آمانتادین و دزیپرامین نوتروپیک‌ها مثل پیراستام و نوروپپتیدها مثل وازوپرسین کمک گرفت.
باید توجه داشت مصرف این داروها بدون تجویز پزشک متخصص اکیدا ممنوع است اما نوعی از اختلال حافظه که اکنون بسیار شایع است، فراموشی کاذب است که در اثر مشکلات روحی و عصبی، اشتغال فکری زیاد و عدم تمرکز بر موضوع خاص ایجاد می‌شود.
در این موارد دوری از استرس، دوری از آلودگی‌های صوتی و محیط‌های پرسر و صدا مثل گوش کردن موسیقی با صدای بلند، داشتن تغذیه مناسب به خصوص مصرف حبوبات و پروتئین به میزان کافی، مصرف میوه و سبزیجات و داشتن خواب به موقع و کافی و اجتناب از شب‌بیداری به منظور تمرکز بهتر در روز از عوامل پیشگیری‌کننده‌اند.

دکتر بهروز نیکنام



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( دوشنبه 91/1/21 :: ساعت 7:27 صبح )

»» سیرهایی برای تقویت و بهبود حافظه تقویت و بهبود حافظه همان یادگیر

سیرهایی برای تقویت و بهبود حافظه
تقویت و بهبود حافظه همان یادگیری بهتر است . تقویت حافظه یعنی رعایت اصول و قوانین حاکم بر یادگیری ، اگر قوانین حاکم بر یادگیری را خوب رعایت کنیم بهتر یاد خواهیم گرفت و در نتیجه احساس می شود که کارائی حافظه بالا رفته است.
انسان به عنوان یکی از موجودات عالم ، امتیازات زیادی نسبت به سایر موجودات دارد. یکی از این امتیازات قدرت یادگیری ، تفکر و حفظ اطلاعات است . قدرت یادگیری و حفظ اطلاعات باعث تفاوت میان انسان و حیوان شده و نیز برتری انسان را نسبت به سایر موجودات به اثبات رسانده است.
بنابراین درگیری فکری با استعداد سوال بر انگیز حافظه و یادگیری در حافظه محدود به زمان حاضر که مادر آن زندگی می کنیم نیست بلکه بسیاری از تمدنها در گذشته منشاء و کارکرد حافظه را مدنظر داشته اند .
بیش از 2500 سال پیش ، یونانیان ، هنری را در باره حافظه اختراع کردند که عموما" تحت عنوان تدابیر((یادیار)) نامیده می شود . و به معنی نقش بستن اثرات مکانها و تصاویر بر روی حافظه است .
اولین سیستم تقویت حافظه به وسیله شاعر یونانی به نام سیمونیدز ((Simonides ))در قرن پنجم و ششم قبل از میلاد پدید آمده است .
شرح واقعه چنین است که سیمونیدز ، تالار ضیافتی را که در آن شعر طویلی را ایراد کرده بود برای چند لحظه ترک کرد . در همین حین ، سقف تالار فرو می ریزد و در نتیجه تخریب تالار و مرگ میهمانان ، هویت آنان غیر قابل شناسایی می شود . اما پس از بازسازی تالار ، سیمونیدز توانست جایگاه دقیق هر یک از حاضرین را بیش از قرائت شعر بیاد آورد و تمامی آنها را شناسایی کند بدین ترتیب بود که نخستین تئوری تداعی در بخاطر سپاری و اساس تمامی سیستمهای منمو تکنیک (تدابیر یادیار )پدید آمد .
افلاطون می گوید : روح دارای بستری است از موم قالب سازی شده که منحنی ، غلظت و خلوص آن در افراد مختلف متفاوت است و همین موم نقش احساسات و اندیشه ها را می پذیرد. این نقش حک شده که از حیث برجستگی مانند نقوش یک مهر به نظر می رسد ، همانند نشانه ای از اشیاء است که امکان بخاطر آوردن آنها را فراهم می سازد . اگر نشانه ای ناپدید و فراموش میشود ، به این خاطر است که به طور کامل بر روی این موم حک نشده است .
ارسطو معتقد بود:حافظه مجموعه ای از تصاویر ذهنی است که تنهااز راه تاثیرات حسی به دست می آید . وی تنها کسی بود که قوانین منموتکنیک را به صورت تداعی پایه ریزی کرد. سنت توماس اکیناس ، سه قانون اولیه تداعی ارسطو را احیاءکرد.
1-قانون تشابه : خاطره مشابه با تاثیر معینی به یاد می ماند.
2-قانون عکس یا متضاد : اگر دو یا چند تاثیر ، آنتی تز یکدیگر باشند داشتن یکی سبب یاد آوری دیگری می شود.
3-قانون همزمانی یا همراهی : اگر دو یا چند تاثیر همزمان اتفاق بیافتند ، بروز یکی سبب یاد آوری دیگری می شود .
بنابراین براساس نظریات داده شده می توان گفت حافظه عبارت است از کنشی که احیای تجارب گذشته را در بر می گیرد . یا یک استعداد همگانی در بخاطر سپاری رویدادها و اطلاعات و همچنین یاد آوری آنهاست پس حافظه قابلیت رشد ، تقویت و پرورش را داشته و بیش از همه به بکارگیری و تمرین نیاز دارد .حافظه شبیه عضله می باشد که با تمرین کردن پرورش یافته و تقویت می گردد و در صورت عدم بکارگیری سست و تنبل می شود .
در این مقاله قواعدی را بیان می کنیم که شما را در داشتن یک حافظه خوب یاری می کنند . همچنین تکنیکهای ساده و در عین حال کاملا" موثر و کاربردی را ارائه می دهیم که پس از مطالعه و یادگیری و در صورت بکارگیری آنها شاهد تحول بسیار چشمگیری در روند بخاطر سپاری مطالب خواهید بود .
تقویت و بهبود حافظه همان یادگیری بهتر است . تقویت حافظه یعنی رعایت اصول و قوانین حاکم بر یادگیری ، اگر قوانین حاکم بر یادگیری را خوب رعایت کنیم بهتر یاد خواهیم گرفت و در نتیجه احساس می شود که کارائی حافظه بالا رفته است پس حافظه ما تقویت شده است تقویت حافظه یا پرورش حافظه همان عوامل موثر بر یاد آوری است که روان شناسان به عنوان روشهای پرورش حافظه پیشنهاد کرده اند . قبل از بیان روشهای موثر در بخاطر سپاری ،اصول حاکم بر یادگیری را ذکر می کنیم که عبارتنداز : 1- مرحله اول – توجه : اولین گام در جریان هریادگیری توجه است .
2- مرحله دوم – زبان گردانی : گام دوم در یادگیری ((زبان گردانی )) مطالب مهم است . زبان گردانی عبارت است از تبدیل مطالب شنیده یا خوانده شده به زبان مشخص و معنی دار . این کار را می توان از طریق برگرداندن مطالب به زبان خودمان یا ایجاد تصویری در ذهن از مطالب مزبور انجام داد .
3- مرحله سوم – پیوند مطالب جدید با دانسته های قبلی : مرحله سوم در یادگیری کلامی بسیار مهم است . اگر به مطلبی توجه کرده و آنرا به زبان خود برگردانده باشید . بازهم بیش از چند لحظه در خاطرتان باقی نخواهند ماند. برای فراموش نکردن و بخاطر سپردن چنین مطالبی در حافظه بلند مدت ، باید از مکانیسم پیوند استفاده کرد. منظور از پیوند ایجاد ارتباط بین مطالب جدید و دانسته های قبلی است .

ویژگیهای راههای بهبود حافظه ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( دوشنبه 91/1/21 :: ساعت 7:24 صبح )


»» راههایی ساده برای اینکه مغزمان را تقویت کنیم آیا تا به حال شده ک

راههایی ساده برای اینکه مغزمان را تقویت کنیم
آیا تا به حال شده که در یک فروشگاه به کسی خیره شوید و در حالی که تلاش می‌کنید نام او را به خاطر بیاورید، موفق نشوید؟ قطعا برای همه ما گاهی این اتفاق افتاده است. مغز ما قوی‌ترین رایانه در سیاره زمین محسوب می‌شود اما این رایانه قدرتمند نیز گاهی به خطا می‌رود. ما انسان‌ها بیش‌تر وقت خود را صرف انباشتن چیزهای مختلف و بی‌فایده به داخل مغزمان میکنیم. مهم نیست مغز ما چقدر قدرتمند است، آن‌چه اهمیت دارد این است که بدانیم این عضو نیاز به جبران و احیای خود دارد تا بتواند قالب و توانایی خویش را حفظ کند. پژوهشگران روش‌های مختلفی را برای سوپرشارژ کردن و افزایش کارآیی مغز ارائه کرده‌اند که در این مقاله ساده‌ترین آن‌ها ارائه شده تا هر فردی بتواند به محض احساس نیاز، به آن‌ها دسترسی داشته باشد و آن‌ها را به‌کار بسته و از مزایای آن بهره‌مند شود:
- بادام بخورید
بادام حافظه را تقویت می‌کند و اگر در ترکیب با شیر قبل از رفتن به رختخواب و یا پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصرف شود تأثیر بهتری دارد.
-آب سیب بنوشید ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( دوشنبه 91/1/21 :: ساعت 7:22 صبح )


»» مدیریت حافظه در مغز ما در مراحل مختلف حافظه، ساختارهای متعددی در

مدیریت حافظه در مغز ما
در مراحل مختلف حافظه، ساختار‌های متعددی در مغز دخالت دارند. تحقیقات نشان می‌دهد، در جریان خواندن مطالب یا همان مرحله رمزگردانی، بیشتر نیمکره چپ مغز دخیل است و در جریان فراخوانی و یادآوری اطلاعات، بیشتر نیمکره راست مغز فعال می‌شود.همچنین بخشی از مغز که به «هایپوکمپ» موسوم است، فقط در حافظه بلندمدت نقش دارد اما تاثیری در حافظه کوتاه‌مدت ندارد. این در حالی است که فرآیند‌های مربوط به حافظه کوتاه‌مدت در مناطق پیشانی قشر مغز رخ می‌دهند.
بسته به این که اندوزش مطالب برای چند ثانیه (یعنی حافظه کوتاه‌مدت) یا برای مدت طولانی‌تری (یعنی حافظه بلندمدت) مورد نظر باشد، شیوه کار مغز متفاوت است. به طور کلی مرحله رمز گردانی در حافظه کوتاه‌مدت به صورت رمز صوتی، دیداری یا شنیداری است، اما در حافظه بلندمدت، اطلاعات به صورت رمز معنایی ذخیره می‌شوند. اما در حافظه بلندمدت، چون رمزگردانی به شکل معنایی صورت می‌گیرد، هنگام یادآوری ممکن است داده هم معنای آن بازیابی شود.
در مرحله بازیابی اطلاعات نیز تفاوت‌هایی میان انواع حافظه وجود دارد. برای بازیابی داده‌های ذخیره شده در حافظه، مغز باید فرآیند جستجو را انجام دهد. این فرآیند در حافظه کوتاه‌مدت بسیار سریع است، اما در حافظه بلندمدت به عوامل مختلفی از جمله نوع طبقه‌بندی مطالب در حافظه و مدت زمان سپری شده از اندوزش اطلاعات تا بازیابی آنها، بستگی دارد. از سوی دیگر گنجایش حافظه کوتاه‌مدت محدود، یعنی بین 5 تا 9 داده و به طور متوسط 7 داده است؛ در حالی که گنجایش حافظه بلندمدت، نامحدود است.
تفاوت ژن‌های مربوط به حافظه در زنان و مردان ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( دوشنبه 91/1/21 :: ساعت 7:20 صبح )


   1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

روش های موثر در بازسازی حافظه آیا اخیرا فراموش می کنید دسته کلید
تن آرامی ( ریلاکسیشن) همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به ا
چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟ مقدمه: یکی از مهمترین مهارتها
مغز خود را تقویت کنیم همه ما در زندگی روزمره با انبوهی از اعداد
20 گام روش‏مند در حافظه نیرومند 1 من حافظه ضعیفى دارم و کارى هم
فیزیولوژی یادگیری و حافظه مقدمه در تبیین یادگیری از دیدگاه فیزیو
[عناوین آرشیوشده]


20 گام روش‏مند برای حافظه ای نیرومند 1) من حافظه ضعیفی دارم و کا . 20 گام روش‏مند در حافظه نیرومند 1 من حافظه ضعیفى دارم و کارى هم . 4 روش برای افزایش بهره هوشی (iq) 4 روش برای افزایش بهره هوشی (iq . آنتی اکسیدان، شما را باهوش تر می‌کند مصرف زیاد ویتامین، مواد معد . آیا حافظه شما طبیعی است ؟ آیا حافظه شما طبیعی است ؟ قبل از آنکه . برای فرار از گیجی وبی حواسی آیا تا به حال اتفاق افتاده است نام ک . برخی توصیه های اساسی تمرکز مکانی را به مطالعه اختصاص دهید فقط ب . تقویت حافظه « پنچرگیری سلول های خاکستری» قسمت اول چکار کنیم که . تقویت حافظه « دوپینگ مغز در سه سوت» قسمت دوم تکنیک هایی که حاف . تقویت حافظه و تمرکز حواس الف - برخی راه های تقویت حافظه 1. تمری . تقویت حافظه قسمت اول « پنچرگیری سلول های خاکستری» چکار کنیم ک . تقویت حافظه قسمت دوم « دوپینگ مغز در سه سوت» تکنیک هایی که حا . تمرین تمرکز حواس پرورش تمرکز یک مهارت است. پرتاب توپ بسکتبال به . تن آرامی ( ریلاکسیشن) همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به ا . جی 5 چیست؟ مطمئناً تا به حال حتی برای یک بار هم که شده مطلبی را . چطور به تقویت حافظه کمک کنیم؟ انسان‌ها به‌خصوص دانش‌آموزان در ای . چطور حافظه کوتاه‌مدت را افزایش دهیم؟ گروهی از والدین معتقدند فرز . چقدر ذهن شما منحرف میشود ؟ سوالات بسیاری در طول روز پیش روی ما ق . چگونه دچار اختلال حافظه نشویم حافظه را می‌توان چنین تعریف کرد: ت . چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟ مقدمه: یکی از مهمترین مهارتها . حافظه برتر با چند پند مفید تحقیقات حاکی از آن است که عوامل زیادی . حافظه خوب؛ زندگی خوب حتما تاکنون بارها درخصوص تقویت حافظه شنیده . حافظه در روایات اسلامی در روایات معصومین اشاراتی به علل و موجبا . حافظه و تغذیه از دیدگاه طب سنتی ایران حافظه و تغذیه از دیدگاه طب . حفاظت از حافظه حافظه نتیجه فعالیتی پیچیده در مغز است که به ما اج . حفظ واژه ها و تقویت حافظه حافظه ما انبار و مخزن وسیعی برای اطلاع . حواس‌های پرت را تمرکز دهیم انسان، به سبب ویژگی‌های بی‌نظیرش در م . خواب یادگیری جوجه ها را افزایش می دهد مطالعات جدید نشان می دهد ک . داروهایی که برای افزایش حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرند دستکاری . راه حلی برای افزایش حافظه کوتاه مدت هر چند که گنجایش حافظه کوتاه . راههای تقویت حافظه این روزها قصد ما از یادگیری مطالب آنست که در . راههایی ساده برای اینکه مغزمان را تقویت کنیم آیا تا به حال شده ک . روش های تقویت تمرکز حواس در هنگام مطالعه مقدمه انسان ، به سبب و . روش های موثر در بازسازی حافظه آیا اخیرا فراموش می کنید دسته کلید . روش هایی برای افزایش توانایی و قدرت مغز در این مقاله راه‌های ساد . سیرهایی برای تقویت و بهبود حافظه تقویت و بهبود حافظه همان یادگیر . عواقب زندگی بدون تحرک کلسترول ماده ای چسبناک شبیه موم است که به . عوامل مؤثر بر هوش آیا هوش تنها بوسیله ژنتیک تعیین می‌شود؟ با مطا . فیزیولوژی یادگیری و حافظه مقدمه در تبیین یادگیری از دیدگاه فیزیو . مدیریت حافظه در مغز ما در مراحل مختلف حافظه، ساختار‌های متعددی د . مغز خود را تقویت کنیم همه ما در زندگی روزمره با انبوهی از اعداد . مهارت‌های افزایش یادگیری در فصل امتحان امتحان را همه ما به خوبی .
 

>> بازدید امروز: 3
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 102633
» درباره من «

تقویت حافظه و تمرکز حواس

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

تاپ و شلوارک طرح پلنگی [1]
[آرشیو(1)]

» آرشیو مطالب «
فروردین 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
عاشق آسمونی
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
مهندس محی الدین اله دادی
بلوچستان
کارواش خانگی همه کاره جت مینی
هسته گیر آلبالو
اسپایکا
پزشکی عمومی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
شباهنگ
خنده بازار
مــــــ هـــــ ر بـــا ن
یاد نیما
شبستان
برادران شهید هاشمی
غزلیات محسن نصیری(هامون)
رویابین
کیمیا
پرسپولیس
*دیدبان رایانه ای*
فرهنگی - مذهبی
فهادانــ
غمگینم و غم را دوست دارم
جوجو
گمنام
کلاغ پر
امین علی پناهی
فصل سرد
زازران
سوالات کنکور دکتری
عدالت جویان نسل بیدار
راه و چاه
جوراب شلواری penti طرح city
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
شمع سازی و چشم های متحرک زیبا و فانتزی
نمونه سوالات دروس پیش دانشگاهی و متوسطه کلیه رشته ها
چالش
جزتو

» صفحات اختصاصی «

» طراح قالب «