سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
تقویت حافظه و تمرکز حواس
 
 
یاد خدا، لذّت دوستداران [ خدا ] است . [امام علی علیه السلام] 
»» حافظه خوب؛ زندگی خوب حتما تاکنون بارها درخصوص تقویت حافظه شنیده

حافظه خوب؛ زندگی خوب
حتما تاکنون بارها درخصوص تقویت حافظه شنیده و خوانده‌اید، اما شاید بهتر باشد از نگاه دیگری به این موضوع نگاه کنید تا با اطمینان بیشتری به مساله نگاه کرده و جدی‌ترش بگیرید.
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد حافظه‌ای که خوب کار می‌کند و عملکرد مطلوبی دارد، می‌تواند کلید یک زندگی شاد و موفق باشد.
به گفته محققان افرادی که حافظه کاری قوی‌تر و کارآمدتری دارند، خوشبین‌تر بوده و اعتماد به نفس بیشتری دارند. به همین نسبت درصد ناامیدی و بدبینی در افرادی که حافظه ضعیف‌تری دارند، بیشتر است. حافظه کارآمد و خوب به معنی توانایی به خاطر آوردن و پردازش اطلاعات به طور همزمان است.
این پژوهش نشان می‌دهد: اشخاصی که حافظه کاری قوی‌تری دارند، معمولا از شغل‌ها و روابط بهتری نیز بهره‌مند هستند.
به گزارش ایسنا، این تحقیق روی 1200 داوطلب در گروه سنی پایان دوره نوجوانی تا 60 سالگی با انجام مجموعه‌ای از تست‌های روان‌شناسی و ارائه پرسشنامه‌های متعدد انجام شد؛ بر این اساس کسانی که حافظه کاری بهتری دارند، خوشبین‌تر بوده و به زندگی امیدوارترند و همچنین برای مقابله با مشکلات اعتماد بیشتری دارند و بهتر با شرایط زندگی، خود را سازگار می‌کنند.
با این وجود بهتر است تقویت حافظه را جدی بگیرید و روش‌های تقویت آن را پیگیری کنید.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید: خندیدن، خوردن شکلات و مصرف مقداری ماهی در روز بر سطح اندروفین‌ها اثر مفید دارد و موجب تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری می‌شود.
احمدرضا درستی مطلق در گفت‌و‌گو با فارس، ادامه می‌دهد: «اندروفین‌ها» مواد شیمیایی‌ای هستند که برای انتقال‌های عصبی فعالیت می‌کنند.
در واقع، اندروفین‌ها مواد شیمیایی خاصی هستند که موجب می‌شوند افراد احساس خوبی داشته باشند. حتی یک پیاده‌روی کوتاه می‌تواند سطح این مواد را در بدن افزایش دهد.
به گفته او فعالیت مغزی طی زمان با انباشت برخی از مواد، موجب افت کارایی ذهنی می‌شود. خواب مناسب می‌تواند با فرصت دادن به بدن برای دفع آنها، توان مغزی را افزایش دهد. توصیه می‌شود افراد 6 تا 8 ساعت در شب‌ خواب کافی داشته باشند و از دیر خوابیدن دوری شود.
برخی مطالعات به کم شدن حافظه در افراد مبتلا به پرفشاری خون اشاره می‌کنند. بالا بودن فشار خون در رگ‌های مغزی احتمالا بر عملکرد سلول‌های مغز تاثیر نامطلوب بر جای می‌گذارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید: مصرف صبحانه و حتی نوع صبحانه مصرفی روی قدرت تمرکز و حافظه کوتاه مدت کودکان و بزرگسالان تاثیر مثبت دارد.
درستی می‌گوید: مقداری چربی در ساختمان سلول‌های عصبی وجود دارد و به همین ترتیب مصرف مقداری چربی از طریق مواد غذایی ضروری است که البته چربی دریافتی باید از منابع مناسبی باشد که دارای اسیدهای چرب ضروری است و بهترین این منابع عبارت از روغن ماهی، روغن آفتابگردان، روغن بادام و دیگر روغن‌های مایع با منشأ گیاهی هستند.

دویدن، عامل تقویت حافظه
محققان می‌گویند دویدن به بهبود توانایی مغز کمک می‌کند. آنها می‌گویند دو برابر شدن تعداد سلول‌های منطقه هیپوکامپ مغز در موش‌های دونده علت احتمالی بهبود حافظه آنهاست.
در واقع براساس این تحقیقات دویدن به بهبود عملکرد ذهنی و حافظه موش‌های آزمایشگاهی کمک کرده است. بر این اساس، سلول‌های عصبی بخش مربوط به حافظه در مغز موش‌هایی که تحرک بدنی داشتند، بیشتر از موش‌های گروه شاهد بود. پیش‌تر نیز بعضی از محققان از نتیجه مشابهی خبر داده بودند.
هیپوکامپ نقش مهمی در یادگیری و حافظه دارد. در این مطالعه، محققان به 2 گروه از موش‌های آزمایشگاهی آموزش دادند تا با ضربه زدن به جعبه‌ای روی یک مانیتور، مقداری مواد خوراکی جایزه بگیرند.
برای آزمایش حافظه موش‌ها، تصویر دو جعبه روی مانیتور ظاهر می‌شد که تنها ضربه به یکی از آنها جایزه داشت. مکان این جعبه‌ها روی صفحه تصویر دائم تغییر می‌کرد.
محققان دریافتند عملکرد مغزی موش‌هایی که روزانه به طور متوسط 20 کیلومتر دویده‌اند، بهتر از گروهی که تحرک خاصی نداشت، بوده است. آنها می‌گویند دویدن می‌تواند اثر مشابهی در انسان داشته باشد و در پی بررسی آن
هستند.
علاوه بر دویدن متخصصان می‌گویند 40 دقیقه پیاده‌روی آرام به مدت 3 نوبت در هفته می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در این عضو مهم در کنترل دارد و عملکرد ذهن را در انسان حتی با بالا رفتن سن، بهبود می‌بخشد.

خواب خوب
حتما شنیده‌اید که جدول حل کردن برای تقویت حافظه خوب است، اما جالب است بدانید که دانشمندان معتقدند خوابیدن مانند حل کردن معما و جدول‌‌ برای تقویت حافظه مفید است.
احساس تازگی پس از یک استراحت و خواب کامل شبانه همچنین کمک بزرگی برای بهبود حافظه کوتاه مدت است و به شما کمک می‌کند آنچه را که نیاز دارید، به یاد بیاورید.
روزنامه جام جم



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( یکشنبه 91/1/20 :: ساعت 10:11 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

روش های موثر در بازسازی حافظه آیا اخیرا فراموش می کنید دسته کلید
تن آرامی ( ریلاکسیشن) همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به ا
چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟ مقدمه: یکی از مهمترین مهارتها
مغز خود را تقویت کنیم همه ما در زندگی روزمره با انبوهی از اعداد
20 گام روش‏مند در حافظه نیرومند 1 من حافظه ضعیفى دارم و کارى هم
فیزیولوژی یادگیری و حافظه مقدمه در تبیین یادگیری از دیدگاه فیزیو
[عناوین آرشیوشده]


20 گام روش‏مند برای حافظه ای نیرومند 1) من حافظه ضعیفی دارم و کا . 20 گام روش‏مند در حافظه نیرومند 1 من حافظه ضعیفى دارم و کارى هم . 4 روش برای افزایش بهره هوشی (iq) 4 روش برای افزایش بهره هوشی (iq . آنتی اکسیدان، شما را باهوش تر می‌کند مصرف زیاد ویتامین، مواد معد . آیا حافظه شما طبیعی است ؟ آیا حافظه شما طبیعی است ؟ قبل از آنکه . برای فرار از گیجی وبی حواسی آیا تا به حال اتفاق افتاده است نام ک . برخی توصیه های اساسی تمرکز مکانی را به مطالعه اختصاص دهید فقط ب . تقویت حافظه « پنچرگیری سلول های خاکستری» قسمت اول چکار کنیم که . تقویت حافظه « دوپینگ مغز در سه سوت» قسمت دوم تکنیک هایی که حاف . تقویت حافظه و تمرکز حواس الف - برخی راه های تقویت حافظه 1. تمری . تقویت حافظه قسمت اول « پنچرگیری سلول های خاکستری» چکار کنیم ک . تقویت حافظه قسمت دوم « دوپینگ مغز در سه سوت» تکنیک هایی که حا . تمرین تمرکز حواس پرورش تمرکز یک مهارت است. پرتاب توپ بسکتبال به . تن آرامی ( ریلاکسیشن) همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به ا . جی 5 چیست؟ مطمئناً تا به حال حتی برای یک بار هم که شده مطلبی را . چطور به تقویت حافظه کمک کنیم؟ انسان‌ها به‌خصوص دانش‌آموزان در ای . چطور حافظه کوتاه‌مدت را افزایش دهیم؟ گروهی از والدین معتقدند فرز . چقدر ذهن شما منحرف میشود ؟ سوالات بسیاری در طول روز پیش روی ما ق . چگونه دچار اختلال حافظه نشویم حافظه را می‌توان چنین تعریف کرد: ت . چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟ مقدمه: یکی از مهمترین مهارتها . حافظه برتر با چند پند مفید تحقیقات حاکی از آن است که عوامل زیادی . حافظه خوب؛ زندگی خوب حتما تاکنون بارها درخصوص تقویت حافظه شنیده . حافظه در روایات اسلامی در روایات معصومین اشاراتی به علل و موجبا . حافظه و تغذیه از دیدگاه طب سنتی ایران حافظه و تغذیه از دیدگاه طب . حفاظت از حافظه حافظه نتیجه فعالیتی پیچیده در مغز است که به ما اج . حفظ واژه ها و تقویت حافظه حافظه ما انبار و مخزن وسیعی برای اطلاع . حواس‌های پرت را تمرکز دهیم انسان، به سبب ویژگی‌های بی‌نظیرش در م . خواب یادگیری جوجه ها را افزایش می دهد مطالعات جدید نشان می دهد ک . داروهایی که برای افزایش حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرند دستکاری . راه حلی برای افزایش حافظه کوتاه مدت هر چند که گنجایش حافظه کوتاه . راههای تقویت حافظه این روزها قصد ما از یادگیری مطالب آنست که در . راههایی ساده برای اینکه مغزمان را تقویت کنیم آیا تا به حال شده ک . روش های تقویت تمرکز حواس در هنگام مطالعه مقدمه انسان ، به سبب و . روش های موثر در بازسازی حافظه آیا اخیرا فراموش می کنید دسته کلید . روش هایی برای افزایش توانایی و قدرت مغز در این مقاله راه‌های ساد . سیرهایی برای تقویت و بهبود حافظه تقویت و بهبود حافظه همان یادگیر . عواقب زندگی بدون تحرک کلسترول ماده ای چسبناک شبیه موم است که به . عوامل مؤثر بر هوش آیا هوش تنها بوسیله ژنتیک تعیین می‌شود؟ با مطا . فیزیولوژی یادگیری و حافظه مقدمه در تبیین یادگیری از دیدگاه فیزیو . مدیریت حافظه در مغز ما در مراحل مختلف حافظه، ساختار‌های متعددی د . مغز خود را تقویت کنیم همه ما در زندگی روزمره با انبوهی از اعداد . مهارت‌های افزایش یادگیری در فصل امتحان امتحان را همه ما به خوبی .
 

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 28
>> مجموع بازدیدها: 102848
» درباره من «

تقویت حافظه و تمرکز حواس

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

تاپ و شلوارک طرح پلنگی [1]
[آرشیو(1)]

» آرشیو مطالب «
فروردین 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
عاشق آسمونی
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
مهندس محی الدین اله دادی
بلوچستان
کارواش خانگی همه کاره جت مینی
هسته گیر آلبالو
اسپایکا
پزشکی عمومی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
شباهنگ
خنده بازار
مــــــ هـــــ ر بـــا ن
یاد نیما
شبستان
برادران شهید هاشمی
غزلیات محسن نصیری(هامون)
رویابین
کیمیا
پرسپولیس
*دیدبان رایانه ای*
فرهنگی - مذهبی
فهادانــ
غمگینم و غم را دوست دارم
جوجو
گمنام
کلاغ پر
امین علی پناهی
فصل سرد
زازران
سوالات کنکور دکتری
عدالت جویان نسل بیدار
راه و چاه
جوراب شلواری penti طرح city
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
شمع سازی و چشم های متحرک زیبا و فانتزی
نمونه سوالات دروس پیش دانشگاهی و متوسطه کلیه رشته ها
چالش
جزتو

» صفحات اختصاصی «

» طراح قالب «