سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
تقویت حافظه و تمرکز حواس
 
 
بارالها ! صداها فرو نشست و جنبش ها آرام گرفت و هر دوستی، با محبوب خود خلوت کرد . من نیز با تو خلوت کرده ام . تو محبوب منی . پس خلوت امشب مرا با خود، [سبب] رهایی از دوزخْ قرار ده . [امام صادق علیه السلام ـ در دعایش ـ] 
»» برای فرار از گیجی وبی حواسی آیا تا به حال اتفاق افتاده است نام ک

برای فرار از گیجی وبی حواسی
آیا تا به حال اتفاق افتاده است نام کسی را که سابقاً ملاقات کرده بودید، فراموش کنید؟ یا فراموش کنید فلان وسیله را کجا گذاشته اید یا آیا درماشین را قفل کردید یانه؟ مطمئناً چنین اتفاقاتی برای شما هم افتاده است. اما اگراین از دست دادن حافظه مکرراً اتفاق بیفتد وشما توانایی تمرکزتان را از دست بدهید، چه می شود.؟
خبر بد این است که از دست رفتن حافظه وبالا رفتن سن، رابطه ای مستقیم دارند. دراوایل 20 سالگی، مغز شروع به از دست دادن بعضی سلول های عصبی می کند وبدن کمتر مواد شیمیایی مورد نیاز مغز برای درست کار کردن را تولید می کند.
اما خبرخوبی هم برای تان داریم وآن این است که شما کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا این جریان را کندتر کنید. دراینجا به چند نکته اشاره می کنیم تا با رعایت آن بتوانید حافظه تان را تقویت کنید.

مکمل های تقویت حافظه

جینکو بیلوبا
نام گیاهی بسیار مشهور است که از سالیان دور به عنوان دارویی سنتی برای تقویت حافظه استفاده می شده. خاصیت آنتی اکسیدان قوی دارد ومی تواند از آسیب رسیدن به رگ های خونی درمغز جلوگیری کن. همچنین می تواند جریان خون را در مغز بالا ببرد وبا حفظ قابلیت ارتجاعی رگ ها، اکسیژن ومواد مغذی را به سلول ها برساند.

ویتامین های گروه B
از ویتامین های گروه B دربسیاری از عملیات متابولیک بدن استفاده می شود. وبرای سلامتی عمومی بدن بسیار لازم هستند. در رابطه با مغز، دو ویتامین اهمیت بیشتری پیدا می کنند : ویتامین B12 واسید فولیک.
ویتامین B12 برای حفظ غلاف میلین (ماده سفید چربی که غلاف بعضی اعصاب را می پوشاند وباعث می شود که به درستی کار کنند) است.
اسید فولیک هم ماده بسیار مؤثری برای مغز است که باعث بهتر کارکردن انتقال دهنده های عصبی می شود. اگرمیزان اسید فولیک مغز کم شود، احتمال از دست رفتن حافظه بیشتر می گردد.

اسیدهای آمینه
اولین کار آمینواسیدها این است که به عنوان سدی برای پروتئین ها عمل می کنند. اما انواع به خصوصی ازآنها برای تقویت مغز هم کاربرد دارند. به طور مثال تاورین L یک محافظ عصبی قوی است که از سلول های عصبی درمواجه به استرس وفشارها محافظت می کند. پیروگلوتامین L نیز برای متابولیسم سلول های عصبی کاربرد دارد و DMAE نیز مشاهده شده است که باعث تقویت حافظه کوتاه مدت می شود. تقویت حافظه باید یکی از کارهای روزانه تان باشد.

1.غذاهای سالم بخورید:
استفاده از یک رژیم غذایی سلام و مناسب نه تنها برای جسم مفید است، بلکه برای مغز وحافظه تان نیز لازم است. طبق نظرات آکادمی عصب شناسی آمریکا، خوردن میوه ها و سبزیجاتی که حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان هستند مثل توت ها، مرکبات، اسفناج، هویج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی وسیب زمینی شیرین می تواند تا 11 درصد احتمال سکته مغزی را پایین بیاورد.
تحقیق دیگری نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در ذغال اخته و انگور می تواند توانایی ارتباط سلول های مغزی را با یکدیگر بالا برده و خطر آسیب رسیدن به آنها را پایین آورد.
به جز میوه و سبزیجات،مواد دیگری مثل کارکامین و همچنین ویتامین های B مثل نیاکتین واسید فولیک نیز دراین زمینه کمک کننده هستند وخطر ابتلا به آلزایمر را پایین می آورد.

2.از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.:
همه می دانند که نوشیدن مشروبات الکلی باعث ازدست دادن حافظه به طور موقت می شود. اما محققین دریافته اند که می تواند عوارض طولانی مدت نیز داشته باشد و روی سلول های مغزی تاثیر بگذارد. تاثیر موقتی آن رابطه ای نزدیک با میزان مصرف نوشیدنی دارد. هرچه میزان بیشتری بنوشید، حافظه تان کندتر خواهد شد.

3. جسم تان را ورزش دهید:
این یک اصل کلی است که برای روی فرم نگاه داشتن هیکل و بدن باید ورزش کنیم. اما آیا می دانستید که ورزش باعث تقویت حافظه نیز می شود؟ ورزش های قلبی -عروقی مانع از دست رفتن حافظه می شود. پزشکان براین عقیده اند که ورزش گردش خون را درمغز بالا برده و نمی گذارد بافت های عصبی مغز با بالا رفتن سن به سرعت از بین بروند. حتماً لازم نیست دونده دوی ماراتن باشید تا حافظه تان تقویت شود. ورزش های جسمی - فکری نیز می توانند با از دست رفتن حافظه مقابله کنند.

4. فکرتان را ورزش دهید:
ورزش به فکر و رشد مغز کمک می کند. با فعال نگاه داشتن مغز، سلول های عصبی مغزتان را ترغیب می کنید تا ارتباطات جدید ایجاد کنند. این مساله به جز بالا بردن قدرت یادآوری، ظرفیت حافظه را هم بالا برده ومانع از دست رفتن حافظه می شود. کارهای بسیاری می توانید برای ورزش دادن و فعال کردن مغزتان انجام دهید. کارهای ساده ای مثل حل جدول، بازی شطرنج ومطالعه کردن ازآن دسته هستند. گرفتن آموزش های جدید مثل یادگیری زبانی خارجی یا یک ساز موسیقی نیز می تواند مفید باشد.

5.ازمکمل های تقویت کننده حافظه استفاده کنید:
علم خیلی وقت است که فایده بعضی مکمل های غذایی مثل روی واسید فولیک را برای تقویت حافظه دریافته است. مکمل های دیگری نیز شناخته شده اند که می توانند به تقویت حافظه کمک کرده ومانع از دست رفتن حافظه با بالا رفتن سن شوند. ترکیبات این مکمل ها ازاین قرار است:
1- آنتی اکسیدان ها که رادیکال های آزاد مخرب را ازبین برده و گیاهانی که سلول های عصبی را ازآسیب محافظت می کنند.
2- مواد مغذی که اکسیژن وگلوکز مغز را بالا می برند.
3. گیاهانی که به تولید انتقال دهنده های عصبی کمک می کنند.

منبع:نشریه راه موفقیت، شماره 24



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( یکشنبه 91/1/20 :: ساعت 10:16 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

روش های موثر در بازسازی حافظه آیا اخیرا فراموش می کنید دسته کلید
تن آرامی ( ریلاکسیشن) همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به ا
چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟ مقدمه: یکی از مهمترین مهارتها
مغز خود را تقویت کنیم همه ما در زندگی روزمره با انبوهی از اعداد
20 گام روش‏مند در حافظه نیرومند 1 من حافظه ضعیفى دارم و کارى هم
فیزیولوژی یادگیری و حافظه مقدمه در تبیین یادگیری از دیدگاه فیزیو
[عناوین آرشیوشده]


20 گام روش‏مند برای حافظه ای نیرومند 1) من حافظه ضعیفی دارم و کا . 20 گام روش‏مند در حافظه نیرومند 1 من حافظه ضعیفى دارم و کارى هم . 4 روش برای افزایش بهره هوشی (iq) 4 روش برای افزایش بهره هوشی (iq . آنتی اکسیدان، شما را باهوش تر می‌کند مصرف زیاد ویتامین، مواد معد . آیا حافظه شما طبیعی است ؟ آیا حافظه شما طبیعی است ؟ قبل از آنکه . برای فرار از گیجی وبی حواسی آیا تا به حال اتفاق افتاده است نام ک . برخی توصیه های اساسی تمرکز مکانی را به مطالعه اختصاص دهید فقط ب . تقویت حافظه « پنچرگیری سلول های خاکستری» قسمت اول چکار کنیم که . تقویت حافظه « دوپینگ مغز در سه سوت» قسمت دوم تکنیک هایی که حاف . تقویت حافظه و تمرکز حواس الف - برخی راه های تقویت حافظه 1. تمری . تقویت حافظه قسمت اول « پنچرگیری سلول های خاکستری» چکار کنیم ک . تقویت حافظه قسمت دوم « دوپینگ مغز در سه سوت» تکنیک هایی که حا . تمرین تمرکز حواس پرورش تمرکز یک مهارت است. پرتاب توپ بسکتبال به . تن آرامی ( ریلاکسیشن) همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به ا . جی 5 چیست؟ مطمئناً تا به حال حتی برای یک بار هم که شده مطلبی را . چطور به تقویت حافظه کمک کنیم؟ انسان‌ها به‌خصوص دانش‌آموزان در ای . چطور حافظه کوتاه‌مدت را افزایش دهیم؟ گروهی از والدین معتقدند فرز . چقدر ذهن شما منحرف میشود ؟ سوالات بسیاری در طول روز پیش روی ما ق . چگونه دچار اختلال حافظه نشویم حافظه را می‌توان چنین تعریف کرد: ت . چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟ مقدمه: یکی از مهمترین مهارتها . حافظه برتر با چند پند مفید تحقیقات حاکی از آن است که عوامل زیادی . حافظه خوب؛ زندگی خوب حتما تاکنون بارها درخصوص تقویت حافظه شنیده . حافظه در روایات اسلامی در روایات معصومین اشاراتی به علل و موجبا . حافظه و تغذیه از دیدگاه طب سنتی ایران حافظه و تغذیه از دیدگاه طب . حفاظت از حافظه حافظه نتیجه فعالیتی پیچیده در مغز است که به ما اج . حفظ واژه ها و تقویت حافظه حافظه ما انبار و مخزن وسیعی برای اطلاع . حواس‌های پرت را تمرکز دهیم انسان، به سبب ویژگی‌های بی‌نظیرش در م . خواب یادگیری جوجه ها را افزایش می دهد مطالعات جدید نشان می دهد ک . داروهایی که برای افزایش حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرند دستکاری . راه حلی برای افزایش حافظه کوتاه مدت هر چند که گنجایش حافظه کوتاه . راههای تقویت حافظه این روزها قصد ما از یادگیری مطالب آنست که در . راههایی ساده برای اینکه مغزمان را تقویت کنیم آیا تا به حال شده ک . روش های تقویت تمرکز حواس در هنگام مطالعه مقدمه انسان ، به سبب و . روش های موثر در بازسازی حافظه آیا اخیرا فراموش می کنید دسته کلید . روش هایی برای افزایش توانایی و قدرت مغز در این مقاله راه‌های ساد . سیرهایی برای تقویت و بهبود حافظه تقویت و بهبود حافظه همان یادگیر . عواقب زندگی بدون تحرک کلسترول ماده ای چسبناک شبیه موم است که به . عوامل مؤثر بر هوش آیا هوش تنها بوسیله ژنتیک تعیین می‌شود؟ با مطا . فیزیولوژی یادگیری و حافظه مقدمه در تبیین یادگیری از دیدگاه فیزیو . مدیریت حافظه در مغز ما در مراحل مختلف حافظه، ساختار‌های متعددی د . مغز خود را تقویت کنیم همه ما در زندگی روزمره با انبوهی از اعداد . مهارت‌های افزایش یادگیری در فصل امتحان امتحان را همه ما به خوبی .
 

>> بازدید امروز: 7
>> بازدید دیروز: 28
>> مجموع بازدیدها: 102849
» درباره من «

تقویت حافظه و تمرکز حواس

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

تاپ و شلوارک طرح پلنگی [1]
[آرشیو(1)]

» آرشیو مطالب «
فروردین 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
عاشق آسمونی
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
مهندس محی الدین اله دادی
بلوچستان
کارواش خانگی همه کاره جت مینی
هسته گیر آلبالو
اسپایکا
پزشکی عمومی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
شباهنگ
خنده بازار
مــــــ هـــــ ر بـــا ن
یاد نیما
شبستان
برادران شهید هاشمی
غزلیات محسن نصیری(هامون)
رویابین
کیمیا
پرسپولیس
*دیدبان رایانه ای*
فرهنگی - مذهبی
فهادانــ
غمگینم و غم را دوست دارم
جوجو
گمنام
کلاغ پر
امین علی پناهی
فصل سرد
زازران
سوالات کنکور دکتری
عدالت جویان نسل بیدار
راه و چاه
جوراب شلواری penti طرح city
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
شمع سازی و چشم های متحرک زیبا و فانتزی
نمونه سوالات دروس پیش دانشگاهی و متوسطه کلیه رشته ها
چالش
جزتو

» صفحات اختصاصی «

» طراح قالب «